A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Криничанської селищної ради Дніпропетровської області

Громадське обговорення щодо зміни типу Промінської гімназії Криничанської селищної ради

Дата: 11.04.2025 09:03
Кількість переглядів: 19

Увага! Розпочато громадське

обговорення щодо  перепрофілювання (зміни типу) Промінської гімназії

Криничанської селищної ради Дніпропетровської області у Промінську початкову школу Криничанської селищної ради Дніпропетровської області

 

I. Найменування організатора громадського обговорення:

Криничанська   селищна рада.

II. Документи, винесені на громадське обговорення:

        Проект рішення Криничанської селищної ради «Про перепрофілювання (зміну типу) та перейменування Промінської  гімназії  Криничанської селищної ради  Дніпропетровської області ( код ЄДРПОУ – 24246740)

 

  • Нормативне забезпечення:
  • Частина перша статті 143 КонституціїУкраїни
  • Пункт 1 частинипершоїстатті 103-2 Бюджетного кодексу України
  • Абзац другий пункту 30 частинипершоїстатті 26 Закону України «Про місцевесамоврядування в Україні»
  • Абзац перший частини другої статті 25 Закону України «Про освіту»
  • Частина перша статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»

III. Соціальні групи, на які поширюється дія документа:

Жителі  Криничанської селищної  територіальної громади.

 

IV. Мета проведення громадського обговорення:

 

Надання вичерпної інформації жителям Промінського старостинського округу щодо запланованої зміни типу Промінської гімназії – реорганізації закладу шляхом пониження його типу до Промінської початкової школи.

 

Обґрунтування необхідності змін:

Освітня трансформація, ініційована на державному рівні, передбачає оптимізацію мережі закладів освіти з урахуванням демографічних реалій та ефективного використання бюджетних ресурсів. Зменшення кількості учнів в окремих населених пунктах зумовлює низьку наповнюваність класів, що призводить до нераціонального використання коштів державного та місцевого бюджету.

         Фінансування закладів з малою кількістю учнів є вкрай затратним – витрати на енергоносії, оплату праці техперсоналу, комунальні послуги не відповідають кількості охоплених освітнім процесом дітей. Альтернативою є спрямування вивільнених коштів на покращення умов у закладах, які мають необхідну матеріально-технічну базу, доступ до позашкільної освіти, гурткової діяльності, участі в конкурсах, олімпіадах, спортивних заходах.

 

 

Аналіз демографічної ситуації в Промінському старостаті:

Протягом останніх років у Промінській гімназії спостерігається стійке зменшення кількості учнів:

  • 2020/2021 н.р. – 70 учнів
  • 2022/2023 н.р. – 68 учнів
  • 2023/2024 н.р. – 72 учні
  • 2024/2025 н.р. – 60 учнів

Кількістьучнів у класах станом на 2024/2025 навчальний рік:

  • 1 клас – 3 учні
  • 2 клас – 8 учнів
  • 3 клас – 6 учнів
  • 4 клас – 12 учнів
  • 5 клас – 6 учнів
  • 6 клас – 4 учні
  • 7 клас – 6 учнів
  • 8 клас – 11 учнів
  • 9 клас – 4 учні

Перший, шостий та дев’ятийкласи є неповними (менше 5 учнів). За таких умов відсутніможливості для повноцінної організації виховної, спортивної, позакласної роботи, що негативно впливає на соціалізацію дітей. Учні майже не залучаються до участі в предметних олімпіадах, конкурсах, змаганнях, а педагогічний колектив не має умов для ефективної методичної діяльності.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 року № 245 «Про внесення змін до постанов КМУ від 14.01.2015 № 6 та від 27.12.2017 № 1088», з 1 вересня 2025 року за рахунок субвенції з державного бюджету не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), якщо кількість учнів у них становить менше ніж 45 осіб.

У реаліях воєнного стану фінансування освітньої галузі з державного бюджету суттєво скорочується. Враховуючи демографічну ситуацію, прогнозується, що з 1 вересня 2026 року в Промінській гімназії буде лише 34 учнів.

 На сьогодні витрати на утримання Промінської гімназії вдвічі перевищують аналогічні витрати на одного учня у Світлогірському ліцеї, а тим більше – в Криничанському ліцеї №1. Утримання закладу в нинішньому форматі та забезпечення заробітної плати педагогам стає фінансово неможливим. Єдиним реальним рішенням у цій ситуації є зміна типу закладу освіти – з гімназії на початкову школу, що дасть змогу зберегти доступ до освіти для молодших школярів і забезпечити фінансування оплати праці педагогічних працівників за рахунок державного бюджету.

Окрім фінансових викликів, слід відзначити кадрову нестабільність у Промінській гімназії. Впродовж останніх кількох років залишаються вакантними посади вчителів іноземної мови, математики, хімії та фізики. Відповідні уроки проводяться переважно в дистанційному форматі викладачами-сумісниками (спочатку через пандемію COVID-19, згодом – через воєнний стан). Тим часом у інших навчальних закладах учні мають змогу навчатися у змішаному форматі – як очно, так і дистанційно.

Наявність постійного очного спілкування з педагогами, інтеграція в учнівське середовище та здоровее навчальне змагання – це ключові чинники, що сприяють якісній освіті, розвитку комунікативних навичок, формуванню лідерських якостей, реалізації творчого потенціалу дітей. Саме в умовах конкуренції діти отримують мотивацію до досягнення високих результатів у навчанні та самореалізації.

Таким чином, зміна типу закладу освіти з гімназії на початкову школу є вимушеним, але обґрунтованим кроком, що відповідає як фінансовим реаліям, так і стратегічним завданням забезпечення якісної та доступної освіти для учнів громади.

 

V. Формат проведення громадського обговорення та порядок участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення:

           Консультації з громадськістю проводитимуться у формі публічного громадського обговорення та шляхом зустрічі керівництва Криничанської селищної ради та відділу освіти, культури, молоді та спорту Криничанської селищної ради з громадськістю Промінського старостинського округу та Криничанської СТГ до 11 квітня 2026 року. У громадському обговоренні з правом голосу можуть брати участь дієздатні жителі Криничанської територіальної громади, які досягли 18-річного віку та місце проживання яких в установленому законом порядку зареєстроване на території, в межах якої проводяться громадські обговорення.

         Громадське обговорення може проводитися в режимі онлайн.

ІV. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону, строк і форми для подання пропозицій (зауважень):

         Місцезнаходження та поштова адреса відповідального за організацію громадського обговорення: 52300, вул. Нагірна,2, селище Кринички, Камянський район Дніпропетровсьбка областьвідділ освіти, культури, молоді та спорту Криничанської селищної ради; адреса електронної пошти, за якою можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення: krin.otg.oks@ukr.net

     Контактна особа – Ірина Одринська, начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Криничанської селищної радивідповідальний за проведення громадського обговорення, тел. 0684103134.

     Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті  Криничанської селищної  ради.

       Пропозиції  (зауваження)  учасників громадського обговорення подаються протягом року  у письмовій чи усній формі, особисто,  надсилаються  поштою або електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає,   до 11 квітня  2026 року.  Анонімні пропозиції (зауваження) не реєструються.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень